سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

چاپ عکس و کاغذ عکاسی چیست؟

وبلاگ کامل از مقالات بنر چاپی

چاپ عکس و کاغذ عکاسی چیست؟

۹۴۶ بازديد

چاپ عکس معمولا با بهره گیری از مرغوب ترین نوع کاغذ (بهترین نوع کاغذ فوتو گلاسه) برای ‏چاپ عکس ها در بهترین کیفیت از نظر رنگ و رزولوشن و با ماندگاری بسیار بالا به کار می رود. ‏کاغذ فتوگلاسه به دلیل کوتینگ ژلاتین و روکش صیقلی خود بهترین کیفیت را برای عکس چاپ ‏شده ایجاد می کند.‏ 

این نوع چاپ برای چاپ حرفه ای عکس در نمایشگاه های عکاسی، مسابقات معماری، ارائه نقاشی ها ‏با ریزترین جزئیات و به طور کلی حرفه‌ ای ترین ارائه ی تصویری عکس ها، نقاشی ها و طرح های ‏گرافیکی به کار می رود.‏ 

 

 

چگونه برای چاپ عکس بهترین روش را انتخاب کنیم ؟

 

فرض کنید شما یک عکس گرفته اید و آن را به صورت ویژه آماده کرده اید...الان چکار می کنید ؟ 
برای اینکه عکس خود را با دنیا به اشتراک بگذارید یا عکس های خود را بفروشید باید آن را چاپ کنید. حتی برای عکاس های حرفه ای هم چاپ عکس جذاب ترین مرحله تولید است. در این مقاله ما صنعت چاپ عکس را موشکافانه مورد بررسی قرار می دهیم و به شما نشان می دهیم برای چاپ کاغذ عکاسی به کجا مراجعه کنید و کدام روش چاپ برای شما به صرفه است و نتیجه مطلوب را هم در پی خواهد داشت. 

در ابتدا ما محل هایی را به شما معرفی می کنیم که می توانید برای چاپ مراجعه کنید. در ادامه چاپ دیجیتال را با چاپ سنتی مقایسه می کنیم. تضمین می کنیم که شما با مطالعه این مقاله بهترین تصمیم را خواهید گرفت. 

 

برای چاپ عکس به کجا باید مراجعه کنم ؟

 

دهه های اخیر چاپ عکس بیرون از اتاق تاریک خیلی هزینه بر بود. تعداد خیلی کمی از افراد هم این کار را انجام می دادند. امروزه با گسترش چاپ دیجیتال گزینه های زیادی برای چاپ عکس خود دارید. می تونید چاپگری پیدا کنید که با بودجه شما مطابقت داشته باشد و کیفیت مطلوب شما را هم رقم بزند. 

دهه های اخیر چاپ عکس بیرون از اتاق تاریک خیلی هزینه بر بود. تعداد خیلی کمی از افراد هم این کار را انجام می دادند. امروزه با گسترش چاپ دیجیتال گزینه های زیادی برای چاپ عکس خود دارید. می توانید چاپگری پیدا کنید که با بودجه شما مطابقت داشته باشد و کیفیت مطلوب شما را هم رقم بزند. 

 

مراکز تجاری چاپ، لابراتوار عکس و چاپخانه ها

 

اگر می خواهید کارتان تمیز و حرفه ای باشد به محل ها و افرادی مراجعه کنید که خصوصیات چاپ را به خوبی بلد باشند. کلیدواژه هایی مثل «چاپ عکس» یا «لابراتوار عکس» را در گوگل جستجو کنید؛ شما با افراد یا مجموعه هایی آشنایی می شوید که متخصص این کار هستند. 

ممکن است در پیدا کردن یک لابراتوار عکس مشکل داشته باشید؛ ولی با توجه به وجهه تخصصی این افراد، لابراتوار های عکس را معمولا در داخل شهر ها راه اندازی می کنند که مشتری ها آن ها را راحت تر پیدا کنند. از آن جایی که لابراتوار های عکس برای موزه ها و سازمان های مهم گالری های آرشیوی چاپ می کنند، تخصص زیادی دارند و برای چاپ شگفت انگیز عکس ها ترفندهای زیادی را بلد هستند. 

بیشتر شهرها حداقل یک صنف چاپ دارند که کارشان عمدتا چاپ عکس، چاپ کتاب و… است. فکر نکنید در شهر های بزرگ با جستجو به راحتی مراکز چاپ پیدا کنید. این مراکز بومی با توجه به این که تجارب زیادی دارند؛ به خوبی می توانند برای شما مشاوره دهند تا بهترین متد چاپ را انتخاب کنید. تا به نتیجه مطلوب خود برسید. 

چاپخانه ها در ایران معمولا مستقل هستند ولی برخی از چاپخانه ها به شرکت های چاپ وابسته هستند. خدمات گسترده ای هم به کسب و کارهای محلی ارائه می دهند. برای مثال اسناد و آگهی های آن ها را چاپ می کنند. چاپخانه ها تنوع کاغذ و وسایل خوبی برای چاپ دارند و ممکن است مرغوبیت کافی را داشته باشند. 

اگر دوست دارید به صورت حضوری با مسئول چاپ صحبت کنید؛ چاپخانه بهترین گزینه است. حتی می توانید قبل از سفارش نمونه کار هم ببینید. 

مزایا : امکان صحبت کردن حضوری با کارشناس چاپ، روش های برتر چاپ، بررسی نمونه کار، خدمات دیگری مثل چارچوب بندی و نصب

معایب : برای چاپ های موردی گران تمام می شود. ممکن است زمان بیشتری هم بگیرد

 

نتیجه گیری : انتخاب بهترین روش چاپ عکس هایتان

 


ما در این مقاله گزینه هایی زیادی در رابطه با چاپ عکس، محل چاپ و چگونگی چاپ بررسی کردیم. 

برای انتخاب محل چاپ شما گزینه های سرانگشتی زیادی دارید. اگر راحت طلبید می توانید به کمک چاپچی محلی یا سرویس دهنده های چاپ آنلاین پروژه خود را انجام دهید. اگر می خواهید نتایج با کیفیتی داشته باشید، از مراکز چاپ یا لابراتوار عکس درخواست کنید، آن ها به شما مشاوره می دهند و نمونه کار هم نشان می دهند. کاری که تحویل می دهند خاص و تضمینی خواهد بود. همچنین می توانید از انواع چاپگرهای خانگی هم استفاده کنید که راحتی خاص خانگی را دارد. 

می توانید از روش سنتی چاپ (افست - تاریکخانه) یا چاپ دیجیتال استفاده کنید. درست است که چاپ به روش سنتی نتایج خاصی را در پی دارد که ممکن است با روش های دیجیتال نتوان آن کیفیت را رقم زد؛ ولی چاپ به روش دیجیتال هم مزایای زیادی دارد و شما می توانید با هزینه ایدال، سهولت و سرعت بیشتر پروژه خود را انجام دهید. 

با اینکه تکنیک های زیادی مثل چاپ لیزری، چاپ جوهرافشان و چاپ حرارتی یا سابلیمیشن در روش چاپ دیجیتال وجود دارد ولی تنها دو تکنیک برای چاپ عکس مناسب است. که هر دو تکنیک هم در خانه ها و هم مراکز تجاری چاپ وجود دارد. 

در چاپ کردن عکس های تان یک نوع احساس پرجذبه ای به شما دست می دهد. گزینه های زیادی پیش روی شماست. بودجه و نتیجه دلخواه خود را از چاپ در نظر بگیرید. قبل از شروع به چاپ این موارد را ملاحظه کنید و از چانه زدن نترسید. اگر می خواهید یک چاپگر خانگی خرید کنید از شرکت های مختلف استعلام قیمت کرده و نمونه هایی را برای بررسی درخواست کنید. 

آیا تجربه چاپ حرفه ای عکس های خود را داشته اید؟ 

آیا طرفدار چاپ تاریکخانه هستید یا دوستدار چاپ دیجیتال؟ 

منبع : چاپ عکس خانه طراحان سام

سلام .بنده وبلاگ شما را دنبال کردم  لطفا شما هم انجام بدید.با تشکر

 

http://fileha.farsiblog.com                 فایل ها فارسی بلاگ

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.